Apple Watch salget stuper, hva så?

Dagens sensasjonsnyhet er at salget av Apple Watch i USA stuper. Ja, selvfølgelig gjør det det, det er helt naturlig og ingen krise.

Det som skjer nå, er at alle early adopters har kjøpt seg sine etterlengtede klokker, også må vi innse at smartklokker fortsatt er ett nisjeprodukt som det store flertallet ikke ser den store nytteverdien i.

Apple har fokusert veldig på helse og sport rundt Apple Watch. Det er flott, men med det så kaster de seg inn i ett veletablert marked der Polar, Garmin, Fitbit og andre allerede har ett solid fotfeste.

Smarte klokker er fortsatt ett produkt der nytteverdien for folk flest er høyst usikker, derfor må salget stupe når tekno-nerdene har fått kloa i sine eksemplarer.

Det interessante vil være å se på hvilket nivå salget flater ut når sommeren er over og klokka er lansert i alle Apple’s internasjonale markeder.

…og det aller mest interessante blir å se om Apple Watch salget har noen påvirkning på det totale salget av smartklokker. Vil de andre klokkeplattformene (Pebble, Android Wear, Tizen, WebOS, osv) klare å surfe på bølgen og selge mer de også?

Legg igjen en kommentar

%d bloggere liker dette: