Selvstudie i sosiale medier for Lions Club

Jeg har en stund jobbet med et Facebook-kurs for Lions Club her på østlandet. Dette har nå blitt til et selvstudie.

Vi har flere ganger prøvd å arrangere dette Facebook-kurset i Distrikt 104J uten å lykkes med å få mange nok deltakere til at vi så nytten i å gjennomføre kurset.

Dette har vi nå tatt lærdom av, og jeg har laget et selvstudie istedet. Jeg har prøvd å skifte fokuset på kurset litt bort fra Facebook og over på sosiale medier generelt, men med hovedfokus på Facebook naturlig nok.

Hvis du leser igjennom selvstudiet, så husk at dette er ment for mennesker som har verv i en Lions Club og som ikke er bevandret i sosiale medier. Mange er antagelig ikke spesielt bevandret i internett-bruk i det hele tatt. Fokuset er hvordan bruke sosiale medier for å få mer fokus på Lions Club sine veldedige formål og aktiviteter, samt om mulig, rekrutering av nye medlemmer.

Hvor er studiet?

Kurset var som de fleste kurs hovedsakelig en presentasjon og ting som var i mitt hode, så når jeg skulle lage selvstudiet ønsket jeg å få endel av det jeg skulle si på kurset ned i skriftlig form. Jeg ønsket også å bruke endel av illustrasjonene jeg hadde i presentasjonen min, samtidig som sosiale medier er en flytende greie i stadig utvikling.

Derfor endte jeg opp med å dele opp selvstudiet i fem deler på nettsiden www.servicekontor.no slik at studiet med letthet kan endres, oppdateres og utvides etterhvert som utviklingen går sin gang.

Ta gjerne en titt på selvstudiet, uavhengig av om du er et Lions-medlem eller ikke.

Hvis du kommer tilbake hit igjen og legger igjen en kommentar, forslag til forbedringer eller lignende, så er jeg umåtelig takknemlig 🙂

2 kommentarer om “Selvstudie i sosiale medier for Lions Club”

  1. Flott selvstudie! Kunne også tatt med at det nå er åpnet for å bruke hashtags på facebook også, i del 5. 🙂

    Svar

Svar på Gaute HolminAvbryt svar