Østkant-safari med #elsparkesykkel
Her er ett turtips hvis du har lyst til å cruise en tur med elsparkesykkel på en trygg men morsom etappe.
Elektriske sparkesykler begynte å bli populært rundt omkring i verden i 2018 og begynte å ta av her i Norge våren 2019. De har gjerne elektriske motorer i størrelsesorden 250W til 1000W og kan her i Norge gå i maks 20 km/t. De er klassifisert som vanlige sykler.
Her er ett turtips hvis du har lyst til å cruise en tur med elsparkesykkel på en trygg men morsom etappe.
Elektriske sparkesykler (sånne du eier selv, ikke leiesyklene) har iløpet av de siste par årene eksplodert i omfang og det har etterhvert etablert seg flere typer kategorier av sykler.
2019 var året Oslo ble invadert av elsparkesykler. Både sånne du leier og private, hva har vi lært?
Det hersker liten tvil om at du er mer utsatt for fall og ulykker på en elektrisk sparkesykkel enn på vanlig sykkel, så hjelm burde være en selvsagt forsikring.
Her om dagen ble jeg stoppet i billettkontroll på Stortinget stasjon og kontrolløren hevdet at jeg måtte ha barnebillett for sparkesykkelen min. Det er selvfølgelig feil.
Her er noen ting å tenke på om du vurderer å kjøpe deg en egen elektrisk sparkesykkel nå på tampen av sesongen.
Jeg sa jeg ikke skulle gjøre det, men jeg gjorde det likevel. Jeg har oppgradert fra Bydue 2.0 til den nye 3.0.
Da jeg skulle ha hjelm til den elektriske sparkesykkelen min så ville jeg ikke kjøre rundt med en vanlig sykkelhjelm. Så jeg fant noe unikt, Thousand!
Nå har jeg hatt min elektriske sparkesykkel i ett halvt år. Hva er erfaringene? Blir den brukt så mye som jeg trodde?
Hva er mine fem beste tech-kjøp igjennom tidene? Det er så mye å velge imellom, men jeg tror jeg har klart å finne de fem som har betyd mest for meg.